Oklahoma State University Never Misses a Beat through Covid-19

• Press Release
  • Procure to Pay
  • Sourcing

Amerika’s “gezondste campus” in goede positie voor herfstsemester

Research Triangle, NC and Stillwater, OK, 07 Oktober 2020: Het inkoopteam van de Oklahoma State University heeft gemeld dat alles tijdens de pandemie prima verliep dankzij de JAGGAER end-to-end sourcing- en inkoopoplossing. OSU gebruikt JAGGAER al bijna tien jaar en heeft met het systeem ongeveer 900 offertes uitgeschreven. Omdat het systeem papierloos is hoeven leveranciers niet ter plekke aanwezig te zijn om offertes aan te leveren en kan het team dus vanaf elke locatie op afstand werken. Het OSU-team was in staat om de “Cowboy Family” tijdens de piek van de Covid-19-crisis voor te bereiden op het herfstsemester en daarbij elk onnodig risico uit te sluiten.

“We konden overstappen op thuiswerken dankzij roterend personeel en geen moment missen omdat alle gegevens en toepassingen 24/7 beschikbaar zijn”, aldus Scott Schlotthauer die sinds 2015 chief procurement officer bij OSU is. Met uitgebreide informatie over geverifieerde en vertrouwde leveranciers kon OSU vol vertrouwen een reeks noodaankopen doen.

“Toen ik bij OSU kwam was ik onder de indruk van de efficiëntie en kwaliteit van de JAGGAER-technologie, met name het gemak waarmee aanvragen in inkooporders werden omgezet, het eenvoudige gebruik van punchout catalogi en elektronische facturering. Al deze zaken waren al aanwezig en dus ging ik onmiddellijk op zoek naar manieren om het systeem uit te breiden en voort te bouwen op dit succes,” aldus Schlotthauer.

“De sourcingmodule was van bijzonder belang omdat we hiermee de elektronische processen van begin tot eind zouden kunnen doorlopen,” voegde hij eraan toe.

Na de komst van Schlotthauer werd, elektronische sourcing in slechts 10 weken geïmplementeerd en was OSU eind 2015 klaar om events uit te voeren. Sindsdien heeft OSU, met een hoofdcampus en een veterinaire hogeschool in Stillwater en verdere instellingen in Oklahoma City, Tulsa en Okmulgee, ongeveer 900 sourcing events via JAGGAER uitgevoerd.

“We hebben veel voordelen behaald dankzij de beslissing om onze toepassing van JAGGAER uit te breiden tot sourcing. Deze voordelen zijn onder andere een verhoogde transparantie, verantwoordingsplicht, een betere snelheid van reageren en verbeterde efficiëntie met een klein team van 10 mensen verspreid over het hele land. En niet in de laatste plaats natuurlijk de tweecijferige kostenbesparingen bij onze elektronische aanbestedingen,” aldus Schlotthauer.

JAGGAERPRESENTATIE : Procurement Simplified AER: Procurement Simplified

JAGGAER is ’s werelds grootste onafhankelijke spend management bedrijf dat klanten verbindt met een netwerk van 4 miljoen leveranciers in 70 landen. Het heeft kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, APAC, Azië en EMEA. JAGGAER biedt end-to-end SaaS-inkoopoplossingen waaronder: geavanceerde Spend Analytics, Category Management, Supplier Management, Sourcing, Contracts, eProcurement, Invoicing, Supply Chain Management en Inventory Management. Dit alles vindt plaats op één enkel platform: JAGGAER ONE. JAGGAER is al meer dan twee decennia pionier op het gebied van oplossingen voor uitgavenmanagement en blijft de innovatiecurve leiden door te luisteren naar klanten en stakeholders in alle industriële sectoren, publieke diensten en de academische wereld. JAGGAER bezit 37 patenten, wat meer is dan enig ander spend management bedrijf.

JAGGAER Media Contact

Abigail Holmes