JAGGAER intensiveert haar klantondersteuning en helpt haar klanten om risico's te beperken en hun EBITDA op peil te houden tijdens de uitbraak van het coronavirus

• Press Release

RESEARCH TRIANGLE PARK, NC, 08 April 2020: Ondernemingen over de hele wereld krijgen tijdens de COVID-19 pandemie te maken met allerlei onverwachte en ongeplande verstoringen van de toeleveringsketen. In feite worden ze in veel gevallen blootgesteld aan problemen en risico’s die al bestonden maar door de crisis op de voorgrond zijn getreden. De toeleveringsketen is slechts zo sterk als de zwakste schakel. Zoals Michael Larner, hoofdanalist bij ABI Research adviseert: “Om de risico’s van de toeleveringsketen te beperken moeten fabrikanten niet enkel op één leverancier vertrouwen en ook niet enkel vertrouwen op leveranciers in één geografische locatie”.

De ongekende vraag zet farmaceutische bedrijven en bedrijven in de gezondheidszorg onder druk, terwijl detailhandelaren de druk hebben gevoeld van paniekaankopen door consumenten die te maken kregen met lange lockdowns. Tegelijkertijd hebben veel bedrijven te kampen met een verminderde cashflow. “In tijden als deze dalen de inkomsten maar niet de uitgaven. Naast een actief beheer van de continuïteit van de toeleveringsketen moeten bedrijven die in financiële moeilijkheden verkeren, vooral in sectoren zoals de horeca, entertainment, luchtvaartmaatschappijen en de niet-essentiële detailhandel, nu alle indirecte materiële- en variabele uitgaven optimaliseren”, zegt Jim Bureau, CEO van JAGGAER.

JAGGAER bevindt zich in een unieke positie om bestaande klanten te ondersteunen bij het optimaliseren van de efficiëntie van de supply chain en bij het implementeren van nieuwe werkwijzen. “We werken nauw samen met klanten om hen door middel van dynamische herplanning en herprioritering door de huidige moeilijkheden te helpen. Met JAGGAER spend analytics zijn bedrijven beter in staat om te bepalen op welke gebieden ze meer liquide middelen in het bedrijf kunnen houden. Het is ook van vitaal belang om strategieën voor supply chain visibility en risicobeperking te hebben en ook hier stellen we de uitgebreide ervaring van JAGGAER ter beschikking van onze klanten. Intelligente en gestructureerde uitgavenanalyses, sourcing- en eProcurementstrategieën op basis van digitale oplossingen kunnen proactief inzichten opleveren om noodplannen te ontwikkelen en uit te voeren om het hoofd te bieden aan een reeks moeilijke omstandigheden,” aldus Bureau.

Nu we ons door deze moeilijke situatie heen moeten worstelen zullen veel bedrijven hun toeleveringsketens op een andere manier gaan beheren. Bureau zegt: “Het is van cruciaal belang dat risico’s en veerkracht worden ingebouwd in de toeleveringsketenstrategien, met name bij de directe inkoop. De meeste bedrijven hebben nood- en bedrijfscontinuïteitsplannen voor allerlei soorten verstoringen, maar het coronavirus dat hele regio’s van de wereld (tijdelijk) buiten spel zet is een hele andere uitdaging.

JAGGAER bevindt zich dankzij het bedrijfsmodel in een zeer sterke positie om de COVID-19-crisis te doorstaan. “Wij beschouwen het als een plicht om deze pluspunten aan te wenden om de klanten te helpen. Ook hebben we een bredere verantwoordelijkheid om ons steentje bij te dragen om de wereldeconomie sterker en veerkrachtiger uit de crisis te helpen komen,” concludeert Bureau.