JAGGAER breidt de ondersteuning uit om klanten te helpen de risico’s te beperken en EBITDA te handhaven tijdens de uitbraak van het coronavirus

RESEARCH TRIANGLE PARK, N.C.,08 April, 2020: Wereldwijd hebben allerlei organisaties tijdens de COVID-19-pandemie te maken met een grote verscheidenheid aan onverwachte en ongeplande verstoringen in de supply chain. In veel gevallen worden ze geconfronteerd met problemen en risico’s die mogelijk al wel bestonden, maar als gevolg van de crisis zijn blootgelegd: de supply chain is zo sterk als de zwakste schakel. Michael Larner, Principal Analyst bij ABI Research biedt het volgende advies: “Om risico’s voor supply chains te beperken, moeten fabrikanten niet alleen voorkomen dat ze hun componenten van één leverancier betrekken, maar ook, zoals COVID-19 heeft aangetoond, dat ze voor hun componenten afhankelijk zijn van leveranciers uit één gebied.”

De ongekende vraag trekt een zware wissel op farmaceutische organisaties en zorginstellingen terwijl de detailhandel de druk voelt van consumenten die door het vooruitzicht van een lange lockdown aan het hamsteren zijn geslagen. Tegelijkertijd komt bij veel bedrijven minder geld binnen. “In tijden van crisis daalt de omzet, maar de kosten blijven hetzelfde. We moeten niet alleen agressief de continuïteit van toeleveringen beheren, maar voor bedrijven met financiële problemen, vooral in de horeca, entertainmentindustrie, luchtvaart en niet-essentiële detailhandel, is dit het moment om alle indirecte materialen en variabele uitgaven te optimaliseren,” aldus Jim Bureau, CEO van JAGGAER.

JAGGAER verkeert in de unieke positie dat het bestaande klanten kan ondersteunen om de efficiëntie van supply chains te optimaliseren en nieuwe strategieën te implementeren. “We werken nauw samen met klanten om ze door deze moeilijke tijd te helpen door middel van dynamische herplanning en herprioritering. Met de uitgavenanalyses van JAGGAER kunnen bedrijven beter bepalen waar ze liquide middelen binnen het bedrijf kunnen houden. Het is ook belangrijk om strategieën voor inzicht in supply chains en risicobeperking te implementeren en ook hiervoor stellen we de uitgebreide ervaring van JAGGAER ter beschikking van onze klanten. Intelligente en gestructureerde uitgavenanalyses en sourcing- en eProcurement-strategieën, gebaseerd op digitale oplossingen, kunnen proactief inzicht bieden om noodplannen te kunnen activeren en implementeren,” aldus Bureau.

In deze moeilijke periode veranderen veel bedrijven de manier waarop ze hun supply chains beheren. Bureau: “Het is ontzettend belangrijk dat risico en weerbaarheid zijn ingebouwd in supply chain-strategieën, vooral bij directe inkoop. De meeste bedrijven beschikken wel over calamiteiten- en bedrijfscontinuïteitsplannen voor verschillende soorten verstoringen, maar het coronavirus, dat hele regio’s lamlegt, is van een heel ander niveau.”

Dankzij het bedrijfsmodel bevindt JAGGAER zich in een uitstekende positie om de COVID-19-crisis te kunnen doorstaan. “We beschouwen het als onze plicht om deze sterke punten in te zetten om klantorganisaties te helpen die kwetsbaarder zijn. Bovendien hebben we een bredere verantwoordelijkheid om ons steentje bij te dragen om sterker en weerbaarder uit deze wereldwijde economische crisis te komen,” zo sluit Bureau af.

JAGGAER reikt haar klanten de helpende hand door extra ondersteuning te bieden. Het bedrijf presenteert op donderdag 9 april om 16:00 uur een webinar met Philip Ideson, oprichter en Managing Director van Art of Procurement, met de titel “Covid-19: Your Procurement Response Strategy”.

Over JAGGAER: Procurement Simplified

JAGGAER is ’s werelds grootste onafhankelijke leverancier van spend management-oplossingen en verbindt klanten met een netwerk van 4 miljoen leveranciers in 70 landen. Het heeft vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, APAC, Azië en EMEA. JAGGAER levert complete, op SaaS gebaseerde source-to-pay-oplossingen voor eProcurement met geavanceerde uitgavenanalyses, sourcing, leveranciersbeheer, contractenbeheer, besparingsanalyse en voorzieningen voor slimme workflows. En dat allemaal op één platform: JAGGAER ONE. JAGGAER ontwikkelt al meer dan twintig jaar baanbrekende inkoopoplossingen en loopt met innoveren nog altijd voorop door naar alle klanten en belanghebbenden in het bedrijfsleven, de overheidssector en de academische wereld te luisteren. JAGGAER kan worden geïntegreerd met vrijwel alle ERP-systemen en op één platform worden uitgevoerd of eenvoudig bestaande systemen aanvullen voor toegevoegde waarde. Bovendien is JAGGAER in het bezit van 37 octrooien, meer dan enige andere leverancier van spend management-oplossingen.

JAGGAER Media Contact

news@JAGGAER.com